Ремарка: наш погляд на події

За чесну владу

ПЕТРО ДУШЕЙКО: «Об’єднання громад дасть позитивний результат лише за певних умов»
23 лютого 2017, 12:06 Друк

4d36881d12139e0db87a7734fade392eЗагалом, я противник будь-якого об’єднання, вірніше, як це нині трактується – приєднання меншої громади до якоїсь більшої, перспективнішої і т.д.

Село існує і живе доти, допоки в ньому є школа, пошта, відділення банку, дитячий садок, ФАП чи лікарська амбулаторія, заклади торгівлі і транспортний зв’язок, існує повноправний орган місцевого самоврядування і т.д., а головне – є робочі місця і є джерела наповнення місцевого бюджету, - розповідає почесний голова асоціації «Незалежне об’єднання сільськогосподарських підприємств Чорнобаївського району Петро Душейко.

Якщо цих закладів не стає, то ніяке приєднання нічого не дасть, скоріше, мабуть, прискорить процес вимирання села, особливо якщо це буде нерівноправне приєднання менших громад до більших.

Є кілька умов, за наявності яких приєднання (об’єднання) для людей даватиме позитивний результат, в крайньому випадку – не погіршуватиме, зокрема:

Хороші європейські дороги між усіма населеними пунктами, що ввійдуть до складу об’єднаної громади.

Наявність в кожному дворі 1, 2, 3 одиниць транспорту і матеріальну можливість жителів користуватися цим транспортом, або добре розвинена мережа громадського транспорту (коли хочу і куди хочу – можу їхати), що є утопічним на сьогодні, як і хороші місцеві дороги.

Забезпечення не гіршого, ніж був, доступу до сфери соціальних і адміністративних послуг, тобто лікувальних, навчальних, культосвітніх закладів, пошти, зв’язку, торгівлі і т.д. та отримання різноманітних дозволів, довідок на місці, реєстрацій…

Можливість для кожного з учасників об’єднання рівного впливу на прийняття рішень об’єднаної громади, незалежно від розміру і кількості населення (хоча б повернули діючий раніше мажоритарний закон про вибори до органів місцевого самоврядування – рівна кількість депутатів від усіх суб’єктів об’єднання ). Або, як альтернатива, прийняття рішень в об’єднаній громаді не більшістю голосів, а шляхом консенсусу. Тобто, згоди всіх учасників об’єднання.

Якщо такі вимоги не виконуються, то ні про яке об’єднання, особливо різних за розмірами і чисельністю населення громад (сіл), мова йти не може. Інша річ, коли громади і села, що входять до складу громад, мають спільні традиції, досвід існування на добросусідських відносинах і, що важливо, спільну або споріднену економічну базу (виробництво).

В такому випадку, при дотриманні певних вимог, враховуючи ті преференції (переваги, пільги), які держава надає чи планує надати об’єднаним громадам, об’єднання дасть певний позитивний результат, зокрема, значне збільшення надходжень до бюджету об’єднаної громади (ПДФО і т.д.), самостійність у прийнятті управлінських рішень, відхід від диктату районних служб (децентралізація) і, якщо правильно сформувати, – значне зменшення управлінського персоналу за рахунок ліквідації управлінських структур, що «керуватимуть» з району; надання права самостійно розпоряджатися як всією власністю об’єднаної громади, так і землею, що на сьогодні дуже і дуже важливо.

Ще можна наводити ряд переваг, наприклад, директори шкіл стануть справді директорами, а не холуями відділу освіти, будуть самі розпорядниками свого бюджету (і тоді пластикові вікна подешевшають вдвічі, і котли не потрібно буде міняти щороку і т.д.). Працівники культури будуть займатися тим, чим вони покликані займатися, зберігати справді народні традиції, притаманні тій чи іншій місцевості, а не бути «мальчиками на побегушках» у районного відділу культури та районної влади.

Зрозуміло, що медичні заклади будуть працювати в тісній єдності з МОЗ в науковому, методичному плані, методиці лікування і т.д.

Ясно, що і відповідальність, як голови об’єднаної громади, так і місцевої ради, старост і інших управлінців стане більшою і потребуватиме самостійності, творчості, мислення та ін., а не буде бездумним виконанням команд, що йдуть зверху (це суть децентралізації). У основі – турбота про людей. Ті, що не перебудуються для роботи в нових умовах, принесуть лише зло і дискредитують саму суть процесу децентралізації і об’єднання громад.

Вважаємо, що об’єднання громад повинно супроводжуватись підписанням угоди (договору) між усіма суб’єктами, яка (який) повинні стати ядром статуту об’єднаної громади.

Угода, а потім і Статут об’єднаної громади повинні обов’язково передбачати наступні умови:

Рівне представництво всіх суб’єктів у раді громади або (та) прийняття всіх рішень, особливо що стосується програми соціального економічного розвитку, бюджету, утримання мережі соціальних закладів, розпорядження землею і т.д – шляхом консенсусу (тобто, згоди всіх учасників об’єднання).

Голова ради об’єднаної громади почергово обирається (делегується) кожним із суб’єктів об’єднання.

Адміністративні послуги, які надаються населенню, повинні надаватись за місцем проживання, як це робилося і раніше. Тобто, умови отримання цих послуг не повинні погіршуватись (за рахунок тих функцій, які передасть держава, зокрема, реєстрація прав власності, договорів і т.д. нотаріальних дій).

Збереження і покращення соціальних послуг, що надавались в кожній громаді (збереження мережі освітніх, лікувальних, торгівельних, транспортних послуг і т.д.).

Право добровільного виходу кожного суб’єкта з об’єднаної громади при порушенні їх прав чи умов даного договору.

Ці вимоги випливають із Конституції України, Законів України, зокрема, й із Закону «Про добровільне об’єднання територіальних громад».

І ще: час закінчити гратись в політичні вибори до місцевих рад і повернутися до чистої мажоритарки, причому від кожного населенного пункту повинна бути рівна кількість депутатів.

Джерело: «Прочерк»


AddThis Social Bookmark Button  Порекомендувати друзям
 

Додати коментар

Якщо Ви знайшли у тексті статті помилку, виділіть її та натисніть комбінацію клавіш Ctrl+Enter

Коментарі публікуються у відповідності до правил попередньої модерації (читати)

  


Ви на сторінці: Головна ПРОЕКТИ Власна думка ПЕТРО ДУШЕЙКО: «Об’єднання громад дасть позитивний результат лише за певних умов»